In de vakantietijd zijn veel (vecht)sportverenigingen zijn gesloten. Toch willen de meeste mensen ook in deze komkommertijd hun conditie en lichaam op peil houden. Onderstaande tips kunt u altijd en overal doen. Zo blijft uw conditie op peil en krijgt u het lichaam dat u altijd al heeft gewild. Geschikt voor zowel de dames als de heren onder u! Tips voor een goede conditie en strak lichaam, doe ze allemaal!

Tip 1 – Strakke bovenbenen
Een leuke oefening voor tussendoor: leun met uw rug tegen de wand, voeten 30 centimeter van elkaar. Glijd langzaam langs de muur naar beneden, tot de bovenbenen 90˚C met de onderbenen staan. Ontspan de buik en achterste.
Herhaling: elke dag 10 keer.

Tip 2 – Touwtje springen
Touwtje springen is niet alleen voor kinderen! Het is de geheime tip onder de profi boxers, het resultaat is: kracht, conditie, vermogen en het bouwt de spiermassa op.
Herhaling: elke dag 5 minuten.

Tip 3 – Krachtige buik, benen en achterste
Ligt u lui op het strand of op de bank en wilt u uw lijf vorm geven? Ga op uw rug liggen, buig de benen, hielen tegen elkaar, til uw benen een klein beetje op. Span de buik en achterste aan en tel tot 20. Ontspan daarna en begin opnieuw.

Tip 4 – Sexy décolleté
Met de handpalmen tegen elkaar legt u uw handen op je borst. Druk beide handen krachtig tegen elkaar. Tel tot 15, ontspan en schud je armen uit. Deze oefening versterkt de borstspieren, waardoor de borsten steviger worden.
Herhaling: elke dag 5 keer.

Tip 5 – Taille
Ga op uw zij liggen, ondersteun met uw arm en hef je bekken op. Houd 7 seconden vast. Deze oefening versmalt uw taille.
Herhaling: elke dag 3 keer per zij.

Tip 6 – Strak achterste
Een truc uit Hollywood! Span 1 keer per uur de bilspieren en tel tot 30. Het versterkt het zitvlak en het ontlast de onderrug.
Herhaling: eenmaal per uur 30 seconden lang.

Tip 7 – Strak achterste en gladde benen
Kniebuigen, een oefening waarbij veel testosteron vrijkomt. Zet de voeten iets uit elkaar, waarbij de voeten licht naar buiten wijzen. Houd de handen vast en strek uw armen naar voren. Buig de knieën en zak naar beneden. Blijf eventjes staan en ga weer rechtop staan. Let op dat de rug recht blijft en de knieën in de richting staan van de voeten. De knie mag de punt van de tenen niet te ver overschrijden. Door deze oefening groeien spieren en laat de cellulitis weg.
Herhaling: elke dag 15 keer.

Tip 8 – Trappen lopen
De effectiefste en eenvoudigste oefening :100 treden omhoog traint de bloedsomloop hetzelfde als 15 minuten conditietraining. Met trappen lopen krijgt u strakke benen, conditie en verliest u calorieën.
Herhaling: elke dag.

Tip 9 – Melk drinken en trainen
Melk drinken in combinatie met trainen helpt de spiermassa vergroten! Het calcium in de melk helpt mee aan de vetverbranding. Dagelijks trainen en 1.000 tot 1.200 milligram calcium binnenkrijgen zorgt voor 20% meer spieren.
Herhaling: elke dag.

Tip 10 – Perfect buikspieren
Ga op de buik liggen, strek de armen uit en span de buikspieren aan. Hef uw armen van de grond, daarna uw benen en beweeg langzaam heen en weer. De buikspieren worden door deze oefening enorm getraind.

Tip 11 – Strakke kuiten
Op bureau, in de keuken, wachten op de bus, of waar dan ook. Deze oefening is altijd uit te voeren. 30 seconden lang heen en weer wippen op de tenen. Sneller kunnen de kuiten niet worden getraind.
Herhaling: eenmaal per uur, elke dag.

Tip 12 – Sterke bovenarmen
Ga op de grond liggen en neem in beide handen 1 plastic 1 liter fles. Span de buik aan en strek de armen langzaam naar boven en terug. Of ga staan en hef de arm afwisselend naar voren op schouderhoogte.
Herhaling: 15 keer per kant, elke dag.

Tip 13 – Vet weg
Wilt u vet laten smelten en spieren krijgen? Doe dan de volgende oefening: Ga op uw buik liggen, zet uw boven- en onderarm in een rechte hoek, zet uw tenen tegen de grond, hef de bekken en span buik en achterste aan. Tel tot 20 en ontspan.
Herhaling: elke dag 2 keer.

Tip 14 – Strakke onderbuik
Een oefening welke makkelijk achter het bureau uit te oefenen is: leg de onderarmen op het bureau en hef de voeten een klein beetje omhoog. Tel tot 15 en ontspan. Het traint de onderbuikspieren, hetzelfde als tijdens sit-ups.
Herhaling: elke dag 15 keer.